Existed & Viewed Since 2010

Sunday, December 12, 2010

ronda2 kota sibu!

salam kepada semua pembaca setia!
terima kasih kerana sudi meluangkan masa membaca post kali ni. hrap2 enjoy dan silakan mengomen! haha...
baik lah, hari ni hari sakit kaki... nak taw crita nya?
hari ni tanggal 12.12.2010, hari ahad jomheboh kat bukit jalil tapi sy kat sibu sarawak, haha.
hr ni plan bsama Eddy Lautner kuar jlan2 ronda2 cr masalah sakit kaki kat Kota Bandar Raya Metropolitan SIBU! hehe...
nak dijadikan crita, jam 10 pagi aku bngun dan trima mis kol 10 dr eddy, dan 1 mesej bertanya d man suda sy brda!? atas katil la jwab nya... hehe.
janji 9.30... tanpa tergesa2 aku msak maggi, buat hot nescafe, then breakfast. dapat msej eddy tanya lagi, jawabnya baru lepas mandi... sebenarnya baru lepas sarapan! hahaha... then mandi, tapi skit perut lma juga aku duduk nak legakan.... hahaa!
then baru aku OTW cr teksi... x jumpa, jlan kuar perumahan ni pun aku GAGAL. nak dpendek kan crita, aku nmpak bngunan Wisma Sanyan d mna tempat shoping pling vogue kat Sibu aku lurus je spanjang jalan g situ. JALAN KAKI siott.... penat giler. kalau dr kampus aku ke Mid Valley jlan kaki x sejaoh ni kott. smbil2 pemandu moto tengok2 aku, pelik.. apahal! kah3...
setelah meredah sisir jalan, aku smpai tempat dituju, aku jumpa eddy, then 5 mnit jumpa masok complex naik tingkat 2 ke toledo, window shop baju 10 mnit then balik rumah eddy. haha. naik bas kott, rapid Sibu!!!! RM1.20 je... enjoy jugak, x pernah2 naik bas kat sibu ni. Bas no 10! INGAT!
hehe... then balik ruma edy 10 jam kot tngu dia bcyap dan pack bju sbb aku ajak tdo ruma nagn aku mlm ni, ye la kan, sorang2 jd pnuggu ruma... hehe

diriku yg letih mnunggu 

then, kami tunggu van pulak ke complex balik. punya buang msa, brunch pon x sempat. then kita brunch kat Sugar Bun ja... ni la aku mkan. CHICKEN MUSHROOM lama dh x mkan sbb kat KL x da Sugar Bun!


kenyang.... sambomng shuping beli buku! pgi beli smbngan Mengapa Aku Jadi Pengetua, x dpat jumpa siri 2 beli siri 3 pun jadi laa.... smbil2 tu tngok2 Nicholas Sparks, mna taw da yg besh, x jumpa! terok la kdai buku tu, mmmg bukan Kinokuniya atau MPH.... kih3...
then.. jlan2 jumpa Camel Active sales... apa lagi, rembat la satu.... kih3..
dalam fitting room! gumbira dpat beli CAMEL ACTIVE!




pastu, wndow shop.... kih3.... nmpak giant xmas tree... ambek gbr! kah3...



then, ronda2 pasar atau kedai bawah... tempat jualan murah. boleh dikatakan ala2 Masjid Jamek kat KL... sbb mostly brang import sna pun.... sbb bnyak brang sma dijumpai d sni. x yah susah2 g Masjid India dh..... hahaa

then balik ruma guna teksi...
smpai ruma kita 2 tea time... mkan burger!!! x ambek gbr la... mkan burger ngan coleslaw ciptaan aku sndri... sodap kta eddy jadi dinner aku janji maw buat lagi. so beli la mayo lagi botol besar kat kedai!!! ni la hasil nya.. saucy mayo fishballs ngan coleslaw plain tarak carrot!











kah3.... that's the story of today.....
esok, fredo bawak jalan lagi!!!! tengok muvee kott, ntah.... hehe
ok..
bye~

2 comments:

AYN MOORE said...

ezol , ezol ..
bole gtau i,, npa eddy chomle da skrg??
hahhaahahaaa~!!
soo cute la bot op eu.. ahaaa~
p/s:: i nk rsa tau saucy mayo fishballs ngan coleslaw plain tarak carrot eu tuh.. ^.~,

Izzul Faiz A.M. said...

hehe... tapi u kna trima kenytaan juga i lebeh comel dr dia... i mmg lebeh sgala galanya drpda dia... kah3.... huu... hahahaa
nak rsa? klau kat ipba boleh simpan friedge mmg i dh buat da untok u... hiii... hr ni pun i bz msak! hahaa