Existed & Viewed Since 2010

Friday, November 1, 2013

Just another ramble

Peace be upon you.
Sekarang ni musim hujan ke? Sebab almost every evening bumi Kolumpo ni menangis teresak-esak seolah merindui bulan yang segan nak datang...
Aku pun sebenarnya ketandusan idea nak cakap pasal apa. Well, mungkin sebab aku tak ke mana-mana jadinya aku di bilik dan di rumah ditemani buku dan buku dan buku dan makanan dan buku dan Twitter.
Tak lama lagi aku akan terbang balik ke bumi Sarawak. Tak sabar rasanya nak menghabiskan semester ini yang pergi berlalu begitu pantas.
Well, I have plan for this year end holidays. Nak spend masa nak menulis. Dari dulu aku punya hasrat nak sambung menulis cerpen "Rumah Tepi Sekolah" aku tu dan sampai hari ini juga cerita aku tu tak siap.
Before I forgotten, the other day I went to Kinokuniya for KL Noir White Book Launching kan?! I envied those young writers and have their story been published. Lepas tu, I came to know that most of the writers are young writers. Mesti dorang passion giler in writing and ada jugak yang resign from her career just to pursue her dreams in art and writing. Sampai begitu sekali. Tak kan aku tak nak kan? Hari tu jugak aku berjanji that one day, aku pulak berada kat depan tu baca story aku pada orang lain. Dream without action is useless kan? Hahaha...

Ok, sebab tu aku nak sangat hantar my very first story untuk publication KL Noir Blue pulak dan aku bukan tamak sorang. Aku tahu ramai lagi dalam kalangan kawan aku yang berminat nak tulis story and they are all far too talented from me. Jadi aku promote la kat a few of my friends that I believed they can write well and have passion in writing. So far ada la aku dok promote kat 4 of them.

Ok, lama juga aku tak tulis puisi kan? Sebab aku dok sibuk habiskan beberapa novel yang aku beli x baca lagi. Tak sabar tunggu cuti sbb I have plenty of time nak baca semua novel tu. Nanti aku amek gambar almari kat rumah yang penuh dengan buku tu ok... I have wide range of novels, dari novel Indie ke novel cinta ke English novels...

Okay, masa untuk study group. Aku purposely datang awal sebab nak guna wifi ni nak update blog.

Ehh, #seratusmulut cakap dalam masa sebulan lagi akan diberitahu keputusan. Tak sabarrr, kalau aku tak dapat pun tak pa asalkan kawan-kawan aku yang lain dapat... Insha Allah. DOA kan lah ya.... huhu

No comments: