Existed & Viewed Since 2010

Wednesday, November 27, 2013

An Early Wrap Up of Holidays

Peace be upon you and selamat pagi!

I am blog-walking a few blogs that I saw their current updates at my blog-reading list.
For quite sometimes since I start my cuti, my Blackberry Biz was not renewed so for that long time my BB was not online. Sebab tu I x online Twitter for quite sometimes. It happened 3 days ago I baru on balik my Biz. Within that period juga, my phone was silence. No beeping sounds from Twitter or Whatsapp or WeChat. Actually, I purposely x nak online sebab holiday kan, I want to focus berehat dan bercuti di rumah and start to write and read buku-buku yang belum habis baca, tapi dah beli banyak-banyak.

Sekarang ni pun, tak tido lagi sebab macam tak tahu nak buat apa. Sejuk giler sebab aircond bukak, then I online depan kipas stand lagi, memang sejuk. Tadi, update2 Insta je. Wifi ada je kat rumah tapi kalau nak connect BB guna Wifi macam tak best je. Jadi, selama itu aku online Insta je lah and update-update myself there.

Bila on Twitter the other day, dapat berita gembira from #seratusmulut alah ingat tak I wrote about it kat my previous entry. I terpilih dan syukur alhamdulillah. Baiti my BFF pun dapat jugak! Puisi Roti Pita dan Spaghetti Bolognese dia memang best dan Baiti ni memang writing a lot of puisi tapi Baiti ni ada Facebook je, takda acc Twitter and Blog or Whatever sebab dia akan tulis puisi dalam buku puisi dia. Aku tak pernah baca puisi dia yang lain melainkan 3 puisi yang dia nak hantar untuk #seratusmulut hari tu.

Lepas tu, I terus call dia and asking for the result kot-kot dia online and knew about it. Dia tak tahu dan I pun pull off a surprise and reveal result kat dia and we both syukur gila-gila, alhamdulillah.

Tapi, these few days tengok tweet SeratusMulut dan Bukstor yang mereka open lagi rayuan kepada 10 orang sebab ada a few yang tarik diri sebab the confess puisi tak original. Lepas tu, I saw another few updates from their twitter bahawa geng seratusmult tak disahkan lagi sebab dorang mahukan seorang pemuisi tegar dan tak nak orang yang nakkan baju semata-mata.

I remember the first time yang I gila-gila dengan puisi ni bersama Baiti, lepas pergi Arts for Grabs kat Annexe Gallery the other day. I did post kat previous entry yang I pergi Shah Alam dan sesat dan the day before I went to Arts for Grab. Kami berdua dah lama gila buku Indie dan buku puisi, baca gitu-gitu je. Then, masa kat Arts for Grab lah Baiti jumpa Nadhira Brundage dan beli buku puisi Sofa Biru, siap dapat sign lagi. Buku puisi Sofa Biru tu lah Baiti bawak ke mana dan ke mari dan lebih 50 orang pinjam meminjam dan buku tu dak berconteng LOVE LOVE LOVE kat tajuk puisi yang BEST BEST BEST. Lepas tu, aku dan dia sama-sama azam nak ada buku puisi sendiri one day. (sejak bila aku guna fully BM dah ni?)

Lepas tu jugak lah kat Twitter aku jumpa pasal seratusmulut dan ajak Baiti join, ajak Hikhmah, Mubarak dan ramai lagi tapi aku tahu Baiti hantar dia punya. Hikhmah pun pandai giler buat puisi, syahdu dan merdu. Tapi, dia x berminat nak join. Lepas tu kami hantar dan kami dapat. Syukur, ada contribute poets untuk satu buku puisi.

Tapi, aku macam tak yakin yang kami layak. Sebab I saw a few tweets seratusmulut said that, dorang nak someone yang boleh bagi komitmen sepenuhnya sebab mereka nak wujudkan komuniti seratusmulut yang tak akan berhenti selepas buku diterbitkan sahaja. Dan someone yang akan terus bekarya. Bukan aku nak cakap aku on off on off tapi aku takut komitmen jika tak dapat nak menghadirkan diri kat semua event mereka anjurkan. Aku pernah lah pergi PSP Shah Alam tapi aku pandang dari juah je, ingat lagi my previous post. Lepas tu, yang current hari tu terlepas sebab aku ada exam... Aku baru baru je nak giat aktif dengan benda macam ni, tapi satu perkara yang aku yakin ialah aku ada minat.

Sigh. Harap-harap ada rezekilah. Aku pun kena updatekan Baiti setiap kali sebab dia tak da Twitter, dah tu jarang update and check email. Tak pa, aku jadi reporter dia buat sementara waktu. Nak berjaya bersama-sama dia, tak nak berjaya sorang-sorang. Hehehe....

Ok, sejuk. Nanti nak update 100 words story untuk RD, tapi aku tak habis edit language lagi.

Ok. Jap, apa kaitan dengan tajuk post?
Yelah, sebab weekend ni abang sulung nak nikah dan bersanding, jadi aku akan sibuk nak update blog, pastu minggu selepas itu majlis kat belah laki di mukah pulak.

Pastu dah masuk December, pantas masa berlalu sebab tu aku buat early wrap up untu cuti kali ini sebab aku gerenti akan sibuk nanti. Ok.

No comments: